GRASTON MASAJI

Graston Tekniği Nedir ?

Graston Tekniği, alet destekli yumuşak doku mobilizasyonu olarak bilinen bir manuel tedavi şeklidir.

Graston masajı, vücudun farklı bölgeleri için özel olarak tasarlanmış titanyum kaplı çelik çubuklar kullanılarak yapılır. Cildi nazikçe kazıyan çeşitli manuel terapi yaklaşımlarından biridir.

Yumuşak doku mobilizasyonunun kanıta dayalı ve yenilikçi bir yöntemidir.

Graston Tekniği genellikle fizyoterapistler, kayropraktörler ve osteopatik uzmanlar tarafından uygulanmaktadır.

Graston Tekniğinin Uygulanışı

Uygulama yapılacak yumuşak doku üzerine krem veya masaj yağı sürülerek kayganlık elde edilir. Daha sonra özel graston aletleri ile doku üzerine özel teknik ve açılarla masaj yapılır. Masaj yapılan yumuşak dokuda mikro travma oluşur. Kanlanma ve dolaşım artar. Bu sayede dokunun iyileşme süreci başlatılır. Herhangi bir ilaç içermeyen bu uygulamada vücudun kendi kendini iyileştirme mekanizmasından yararlanılır.

Uygulama diğer manuel terapi yöntemleri ve egzersizlerle desteklenir. Yapılan araştırmalarda, Graston tekniğinin ilk seanstan itibaren kas ve fasyadaki yapışıklıkları giderdiği, ağrıları azalttığı ve eklem hareket açıklığını arttırdığı tespit edilmiştir.

Graston Tekniğinin Kullanım Amaçları

• Terapinin genel hedefi, hastanın ağrısını azaltmak ve eklem hareket açıklığını artırmaktır.
  • Uygulanan bölgede kan dolaşımı artar, iyileşme hızlanır.
  • Yaralanma sonrası oluşan bölgesel ödemi dağıtmada etkilidir.
  • Kas ve tendonlar sağlıklı ve doğal yapısına kavuşur.
  • Yumuşak dokuda oluşan yapışıklıklar (skar doku) çözülür.
  • Post-op cerrahi sonucu oluşan kas kısalıklarını giderir.
  • Yaralanma sonucu oluşan limitlenmiş kas hareketlerinin eski fonksiyonuna dönmesini sağlar.
  • Fonksiyonel aktiviteyi limitleyen kas kısalıklarını minimuma indirip kas kontraksiyonunu maksimuma çevirir.
  • Sporcularda oluşan kas kısalıklarını hızlı bir şekilde onarır, normal açısına ulaşmasını sağlar.

Graston Terapisi  Ağrılı Bir İşlem  Mi ?

Graston aletleriyle yapılan masaj, ağrılı ve acılı bir işlem değildir. Aksine çok rahatlatan bir uygulamadır. Bazı hassas ciltlerde hafif bir kızarıklıkla sonuçlanan bir histamin reaksiyonuna neden olur. Kızarıklık, dokunun fibroz miktarı ile bir dereceye kadar ilişkilidir ve genellikle 10 – 20 dakika sürer.

Bazen uygulama sonunda morluk görülebilir. Tedavinin istenmeyen bir yan etkisidir ancak bazen amaç yara dokusunu parçalamaksa, hareket açıklığını azaltan ve ağrıya neden olan oluşumlarını engellemek zordur.

Olası morlukların oluşumu tedavi etkileriyle karşılaştırılmalıdır, bu nedenle hareket açıklığı açıkça artmış ve ağrı azalmışsa küçük morluklar genellikle sorunlu tutulmaz. Ayrıca, tedavi başka türlü iyi sonuç verdiyse, doku mobilizasyonundan kaynaklanan olası hassasiyet endişelenmemelidir. Yumuşak dokunun tahrişi, tedavi sonrası kriyoterapi (Buz pres) ile hafifletilebilir.

Graston Tekniği Terapisinin Faydaları Nelerdir ?

• Ağrıları azaltır.
  • Daha hızlı rehabilitasyon ve iyileşmeyi teşvik eder.
  • Antiinflamatuar ilaç ihtiyacını azaltır.
  • Kalıcı olduğu düşünülen kronik durumları çözer.
  • Kronik vakalarda çok etkilidir.
  • Tarihsel olarak, Graston Tekniği tedavi edilen tüm koşulların % 87’sini veya daha fazlasını çözmüştür.
  • Akut ve kronik yaralanmalarda ve ameliyat öncesi ve sonrası hastalarda işlevin yeniden sağlanmasında eşit derecede etkilidir.

Graston Tekniği Hangi Ağrılarda Kullanılabilir?

• Bel Ağrısı (Lomber gerginlik )
  • Boyun Ağrısı (Servikal / Zorlanma)
  • Rotator manşet sorunları (omuz ağrısı)
  • Fibromiyalji